سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
موکب حضرت معصومه(س)

محمودنژاد با اشاره به فعالیت همزمان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و موکب عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا گفت: با نذوراتی که مردم و خیرین داشتند در موکب عمود ۱۰۸۰ با حضور تیم‌هایی از خادمین حرم مطهر حضرت معصومه (س) به فعالیت خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هادی محمودنژاد ظهر امروز ۹ مرداد ۱۴۰۳ در نشست خبری تشریح فعالیت‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه در ایام اربعین حسینی در حرم مطهر و موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ که در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به آیه شریفه «وَ فَدَیْناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ‌» گفت: در تفسیر آیه مقصود ذبح حسین بن علی(ع) با آن شکل مظلومانه است که ظالمین به شکل مسلمان این اتفاق را رقم زدند.

رئیس ستاد اربعین حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: حرکت اربعین حرکت پرشوری است که به برکت جمهوری اسلامی ایران و حضور مقتدرانه رهبر عزیز باعث شده این حرکت میلیونی تقویت شود و قوت بگیرد و تلاش بر این است که خدماتی که به زوار در عمود ۱۰۸۰ و موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) ارائه می‌شود و در حرم مطهر مناسب با آن نقطه‌ای که ارائه خدمت می‌شود.

محمودنژاد با اشاره به فعالیت همزمان در حرم مطهر حضرت معصومه و موکب عمود ۱۰۸۰ توضیح داد: با نذوراتی که مردم و خیرین داشتند در موکب عمود ۱۰۸۰ با حضور تیم‌هایی از خادمین حرم مطهر حضرت معصومه (س) به فعالیت خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: آیت الله سعیدی تولیت محترم حرم حضرت معصومه (س) از اربعین سال گذشته دستور دادند که برای رفاه حال زواری که مراجعه می‌کنند ساختمان جدیدی در آن محل ساخته شود و بعد از ایام اربعین سال گذشته بلافاصله احداث بنایی بالغ بر سه هزار متر مربع شروع شد و ساختمانی با اسکلت فلزی و سقف‌ بتنی ساخته شد. با این توجه که گرمای عراق طاقت فرسا است و در آینده نیز سرما خواهد بود ساختمانی به طور دائم با امکانات مورد نیاز مثل وضوخانه‌ها و خدماتی که لازم است شامل شش سالن که یکی از مهم‌ترین آن سالن‌ها برگزاری مراسمات ایام موکب، سخنرانی و نماز جماعت که یکی از مشکلات ارائه خدمت در این ایام مکان برگزاری مراسم به این موضوع اختصاص دارد و با این سالن شش سالن جدید در دو طبقه به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

مدیر موکب حرم حضرت معصومه (س) در توضیح ساختمان جدید حرم حضرت معصومه در موکب ۱۰۸۰ ابراز داشت: حدود دو ماه پیش عملیات عمرانی این ساختمان به طور کامل تکمیل شد و الآن در این جلسه خادمین آستان مقدس در حال تجهیز آن هستند تا ان شاءالله ارائه خدمت مطلوبی به زوار عزیز بشود. با توجه به گرمای هوا حوزه مهندسی آستان مقدس متمرکز شدند بر تأسیسات آنجا که با این گرمای شدید مراجعین بتوانند ساعاتی آرامشی به سر ببرند و از هوای مطلوب آنجا نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما در این عمود ۱۸ کیلومتر فاصله با حرم مطهر امام حسین(ع) داریم و زوار بخش زیادی از مسیر را سپری کرده‌اند و نیازمندی آن‌ها متناسب با افرادی است که ۷۰-۸۰ کیلومتر طی مسیر کرده و نیازمند خدماتی هستند که ما ۲۲ خدمت را پیش بینی کرده‌ایم که در حوزه‌های فرهنگی رسانه و نماز جماعت و خدماتی که جزو نیازهای اولیه زوار است که در این مسیر با آن شرایط موجود با خانواده که نیازهای مختلف و متنوعی در خدمات دارند بایستی دیده شود.

محمودنژاد با اشاره به مشکل ازدحام جمعیت در موکب ۱۰۸۰ خاطرنشان کرد: یکی از خدماتی که بسیاری از زوار مراجعه می‌کردند تا فضای خالی هم شاید در مواکب دیگر بود اما اقبالشان در این بود که در صحن دوم حرم حضرت معصومه در کشور عراق استقرار پیدا کنند و با این امکانات جدید، شاید بتوانیم بالغ بر چهار هزار نفر را در حوزه اسکان ارائه خدمت بدهیم.

وی افزود: آشپزخانه موکب فعالیت حداکثری دارد و وعده‌های غذایی که زوار بتوانند از سفره حضرت معصومه(س) متنعم شوند.

رئیس ستاد اربعین حرم مطهر حضرت معصومه (س) در بیان فعالیت‌ها و خدمات موکب آستان مقدس حضرت معصومه در موکب عمود ۱۰۸۰ در زمینه بهداشت و درمان اظهار کرد: یکی از بخش‌های خدمت رسانی که ما تلاش کردیم برای تقویت آن، بهداشت درمان و حوزه دارویی است که با توجه به گرمای هوا این بخش نیاز به تقویت داشته و پیش بینی سالن‌هایی برای اینکه عزیزان در حوزه بهداشت و درمان اگر وضعیت بحرانی پیش بیاید هم در مسیر و در هم مواکب اطراف از این خدمت در موکب آستان برخوردار شود.

وی افزود: درمانگاه بانوان بهسازی شده و تأمین دارو برای درمانگاه آستان مقدس و کسانی که به موکب مراجعه می‌کنند و هم برای پخش در مواکب اطراف، برخی اقلام دارویی که یخچالی و خاص است به طور محدود متناسب با مراجعه و نیاز پیش بینی شده و در حوزه آقایان نیز همین موضوع پیگیری و پیش بینی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha